8 Kasım 2007 Perşembe

OTELLER IT'YE YILDA 400 BİN YTL

TEKNOLOJİYİ YAKINDAN İZLEYEN OTELLER IT’YE YILDA 400 BİN YTL YATIRIM YAPIYOR

Otellerde IT olarak tanımlanan internet merkezli iletişim teknolojisinin önemi artıyor. Oteller bünyelerinde artık IT müdürleri ve personeli bulunduruyor. IT için yılda 200-400 bin YTL yatırım yapan oteller, internet kullanımından ücret alınıp alınmamasını tartışıyor.

 

 

 

 

Gerek müşteriye verilen hizmetler, gerekse işletmenin çeşitli birimlerinde kullanılan sistemler için oteller teknolojideki gelişmeleri yakından izliyor.
Otellerin, teknolojinin diğer alanlarının yanısıra IT denilen Bilgi Teknolojisi’ne (Information Technology) yaptıkları yatırımlar da artıyor. Otellerin, niteliklerine göre IT için yılda 200 ile 400 bin YTL yatırım yaptıkları belirtiliyor.
IT hizmetlerine önem veren oteller, bu alana yaptıkları yatırımın bedeli olarak internet hizmetinin bedelini müşteriden alıp almamayı tartışıyor.

Otellerde IT’nin önemi arttı
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ile Ekin Grubu’nun birlikte yayımladığı RESORT Dergisi’nde yayımalanan “Otellerde IT” araştırma dosyasında yer alan bilgilere göre, iletişim teknolojisindeki gelişmeleri müşterilerine hizmet olarak sunan oteller, bu alana yaptıkları yatırım ile işletmeye bir dizi alanda önemli kolaylıklar sağlıyorlar.

Konuyla ilgili araştırma haberinde, bu nedenle otellerin bir süreden beri artık bünyelerindeki yiyecek içecek, housekeeper, muhasebe gibi birimlere şimdi IT birimlerini de eklediği belirtiliyor.

Genellikle bir müdürün görevlendirildiği IT birimleri, otellerde ön büroda kullanılan Fidelio gibi sistemlerden online rezervasyon sistemlerine, restoranlardaki sipariş alma sistemlerinden otelin muhasebe, satış, yönetim bölümlerinde kullanılan bilgisayar sistemlerine kadar bir çok program ve sistem kullanıyor.

IT müşteri memnuniyetini artırıyor
Otel çalışanlarının performansı, verimliliği ile kayıpların ve kaçakların önlenmesinin kontrolü gibi konularda kolaylık sağlayan IT sistemleri, check-in ve check-out’larda müşterilerin uzun süre beklememesi, online rezervasyon, odalarda vizyon filmlerini izleyebilmek gibi pek çok hizmet sunuyor. Satış pazarlama açısından da otellere kolaylıklar sağlayan IT hizmetlerinde, geliştirilen yeni programlarla otele bir defa gelen müşterinin hangi gazeteyi okuduğu sisteme kaydedilerek, tekrar gelişlerde aynı gazete verilerek müşteri sadakati sağlanabiliyor.

IT alanındaki gelişmeleri otellerine yansıtan işletmeler, bu alana yılda 200 ile 400 bin YTL arasında değişen miktarlarda yatırım yapıyorlar. Türkiye’de kıyı bölgeleri ve şehir otellerinin IT hizmetleri alanında Avrupa ve Amerika ile yarışacak düzeyde olduğu belirtiliyor.
(Otellerde IT araştırma dosyasının tamamı RESORT Dergisi’nin Kasım sayısında yayımlandı)

        Bazı otellerin IT yatırımları (Avro)
Ceylan Intercontinental.........  200.000
Cornelia De Luxe..................  350.000
Çırağan Palace Kempinski.......  400.000
Hilton................................   200.000
Hyatt Regency.....................  150.000
Lykia World .......................... 100.000
Novotel&Ibisotel .................. 1 milyon(*)
Point Hotel ........................... 200.000
Ritz Carlton .......................... 250.000
Rixos Hotels..........................  400.000
Sheraton İstanbul .................. 580.000
Swissotel İstanbul .................. 300.000

(*)Bütün oteller için  

 

Hiç yorum yok: